Publicat în Monik sau d-ale mele...

Pisica neagră…vise întrerupte 

Dupa o saptamana nebuna si alergată am avut si eu o idee năstrușnica aseară, una mica si nevinovata: sa dorm pana nu mai stiu de mine, e weekend doar. Nimic la orizont ce ar fi putut împiedica aceasta rătăcire de moment, ma bag cu speranțe in patul confortabil cand vine momentul oportun. Astrele spuneau asa cum se aliniasera ele ca totul e in ordine, prin urmare mintea mea adormita a fost repede legănata si purtată pe meleaguri de vis. In care m-am si pierdut cu mulțumire. Nu asa se întâmpla oricum?! Dar cum socoteala din târg nu corespunde cu cea de acasa, asa nici planurile mele de seara nu erau in concordanța cu realitatea aspra pentru un adormit. M-am trezit brusc dintr-un dulce somn cu impresia vagă ca am auzit soneria. Creierul ce încerca sa ma amăgească mi-a spus ca mi se pare si am dat repede sa ma scufund iar in profunzimea somnului. Dar nu stiu cum am sesizat o foială langa mine, semn clar ca si el auzise ceva. In întunericul obloanelor trase ne ridicam in capul oaselor si ne privim intrigati ca apoi sa fim gata sa renunțam făra vorbe: ni s-a părut. Ei as! As fi vrut eu! Forfota si niste voci in jurul casei ne-au activat dintr-o data toate simțurile. Pana sa ne dezmeticim si mai ales eu cu o stare de panica acută, ding-dongul soneriei străpunge iar liniștea de la ora 2:30 noaptea. Dintr-o data scările din casa au părut prea multe, forfota prea suspecta, ca începusem sa am ganduri sumbre. Instinctul imi spunea sa nu coboram. La a treia insistenta, deja ma luase cu călduri. Se făcuse deja ora 3 a.m. . Persoana rațională de langa mine mi-a spus ferm sa stau acolo (sus) si a coborât dar eu eram cu mintea in alta parte: care zic ei ca e numarul ăla de la poliție? Aprinde lumina in fata casei si de aici începe sa se deruleze discuția

– Cine esti si ce vrei?!

Ma rog, nu chiar asa, dar ceva de gen.

– Pai, scuzați vine o voce masculină, sunt vecinul si pisica noastra este la etajul doi la voi deasupra verandei.

Dintr-o data prind curaj si cobor si eu treptele in întuneric, inca nu aprinsesem nimic prin casa ca sa vad prin geamurile ce încadrează usa un tip inofensiv in short cu accent străin si franceza medie la vocabular.

– Asa si?

De pisici pe casa mai auzisem, dar de trezit vecinii in miezul nopții din acest motiv, nu.

– Pai prietena mea (ma copine) ma înnebunește, m-a trimis sa caut pisica si am mers dupa zgomot (intr-adevăr undeva intre al doilea si al treilea sunet de sonerie am auzit o mâță vorbăreață si undeva făcusem o conexiune incerta intre cuplul ce se agita in fata casei noastre si in parcarea (tot a noastra) adiacentă ei, dar nu reușisem sa identific direcția de unde venea sunetul).  Oricum doi oameni in mijlocul nopții par foarte suspicioși cand încearcă sa caute zic ei in liniște o pisica.

Cu compasiunea de rigoare, cel mai înțelegător om din lume, deși teribil de dezamăgit de întreruperea somnului urca iar doua etaje cu somnul deja pierdut si încearcă sa o repereze pe pisica de pe acoperișul verandei prin geamul de la birou (doar doar aduce aceasta experienta la un binevenit final), dar nu da rezultatele scontate. Ce, era fraiera sa vina la un necunoscut?!

Intre timp eu ma întrețin cu vecinul buclucaș pe care nu-l știam la față, cum nu e mare prietenie pe strada asta si aflu ca încercase sa sune pompierii dar operațiunea salvați pisica de pe acoperiș in toiul nopții costa usturător, de la 150€ in sus, asa ca, ce si-au zis ei, mai bine tulburam si somnul oamenilor de alături sa ne însoțească in acest periplu, ca oricum, eu unu’, om de apartament (sta intr-o casa închiriată pe etaje) nu am accesorii de cățărat. Mai imi spunea o vorba mie prin geam, ca usa o tineam cu tărie încuiată, mai se uita in sus îngrijorat, mai susura un: „Stai acolo, Pilou, nu te arunca te rog!” Prietena era undeva in întuneric, nu a îndrăznit sa se arate in lumina becului singuratic de deasupra ușii noastre ( fix la 12 noapte becurile primăriei ce decorează strada noastra se sting regulat).

Adormita nu mai eram nici eu, surescitarea acelei ore isi spunea cuvântul, dar sincer, nu vedeam soluție clară. Tot my better half a salvat situatia. Pe la 3:30 dimineata, s-a dus in grădina, a adus scara din cabina de ustensile de grădina, a montat-o in fata casei si solemn l-a invitat pe vecin sa se urce dupa pisica. A coborât prudent cu mâța strânsă la piept si a mulțumit cu scuzele de rigoare.

Mi-a fugit tot somnul. Perfect treaza, mi-am amintit ca Pilou tot încearcă sa ne străbată curtea de cate ori are ocazia spre seara. Cand nu suntem afara vine pana la fereastra larga si privește la noi in casa, special pe Lila o studiază , dar asta e reciproc. K o îndepărtează cu lătrat intrigat.

Pe lumina, dar spre seara (in jur de 8), acum 3 zile ne-a găsit pe terasa in soarele blând de mai. L-am băgat precauta pe K in casa sa nu fugărească felina neagră ce se strecura prin spatele lui si am încercat o apropiere. Prima. Oarecum temătoare a păstrat distanta de doi metri dar a dat semne ca ma simpatizează. Stiu eu, nu am cum explica. Ei bine, in noaptea următoare, pe la 3 dimineata ne-a trezit pe amândoi o pisica ce parea ca plânge pe strada undeva. Nu aveam idee ca e ea. De cand stau aici nu am auzit pisici spre strada, doar in spate… Sunt convinsă acum ca Pilou era tot pe veranda, sunetul era acelasi ca azi-noapte, la fel de apropiat si dupa calculele mele, nu a avut nici o ezitare sa coboare cand i-a venit ei cheful. Făra pompieri sau vecini smulși din somnul adânc al nopții. Pilou vrea sa isi continue imprietenirea ei cu mine si cumva, intr-un fel inexplicabil, a găsit si cea mai apropiată cale spre fereastra mea.

Oare la noapte isi continua încercările Pilou? Tare mi-as dori sa nu, ca am doua nopți la activ făra somn întreg. Ca vine ea, chiar m-as obișnui. Ca suna vecinii, m-as exaspera cu tot dragul meu de pisici exploratoare ce pun in pericol inimile slabe ale stăpânilor.

Sursa foto: Wikimedia commons

19 gânduri despre „Pisica neagră…vise întrerupte 

  1. Te-am citit pe nerasuflate. Am o Fifi, neagra ca taciunele, dar nu i-as da drumul din casa uite si din astfel de motive, nu doar din acela de a-mi fi teamă că pădurea mi-o va inghiti definitiv. Insa la tine a fost cu deranj mare, nu stiu cum as fi reactionat, zau asa. Seara faina si somn..fara pisici!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Adriana, cam asa te citesc eu de fiecare data :). Nici eu nu o las pe tricolora mea, Lila, afara, nu ma pot imagina fara ea, asa ca am ales varianta simpla pentru mine… Culmea e ca nici nu intretinem relatii cu vecinii, nu e loc nici de buna ziua uneori. Sunt reci si oricum fiecare urca sau coboara din masina in fata casei lui, deci nici o interferenta… Asa ca nu de dragul lor am fost asa receptivi. Pentru Pilou. Multumesc! Saptamana frumoasa!

      Apreciază

    1. Nu mai tine, asa e Fabiola. Si eu sunt disperata daca ii scap din vedere pe unul di ei dar ma intreb totusi daca as trezi vecinii in mijlocul noptii. Nu stiu… Sa stii ca dupa sperietura cu soneria cand toate gandurile negre imi treceau prin minte, am rasuflat usurata ca pana la urma era vorba de pisica, asa ca nu m-am mai enervat… Altfel si pe ai mei ii cert cand imi tulbura somnul…

      Apreciat de 1 persoană

    1. Asa-i Petru. Exact asta ne-a mirat si pe noi, cum de altfel cu o noapte inainte tot pe acolo a marsaluit si a coborat ea cand a avut chef… Ideea e ca era complet intuneric pe strada si sunatul acela alarmant nu facea decat sa te ingrijoreze. Nu se vedeau decat 2 contururi agitate. Si in plus m-am gandit ca e ceva mai grav si nu puteam ignora solicitarea. Cum ne trecuse somnul am salvat mâța, ce sa facem!

      Apreciază

  2. Buna!Prieten drag
    Sarbatoarea Rusaliilor binecuvantata !
    Un buchet de ganduri bune cu parfum de speranta si liniste legat cu un fir trainic de implinire…este pentru tine si ti-l daruiesc cu tot dragul…
    Sa aii o zi colorata in nuantele bucuriei,a fericirii si a bunei dispozitii!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

