Publicat în Ipostaze, Monik sau d-ale mele...

O extraordinară experiență


Mi-e teama ca daca as povesti despre asta, ar parea dintr-o data neverosimil. Sau si mai rau, desuet si clișeu. Pentru ca povestea in sine e povestea tuturor, sau a multora dintre noi. Dintre cei ce ca noi, stiu despre ce vorbesc. Dar pentru oricare, experienta e diferită si acest fapt vine din modul in care interacționează si relationeaza in general, dar in cazul nostru, in particular cineva, oricine. E ceva extraordinar sa dai ființa in universul asta vast. La scara mare, pare incredibil ca tu, asa firav si mărunt, poti crea ceva atat de miraculos. La scara mica, poti spune cu pragmatism ca planeta asta este deja plină… Eu nu sunt pragmatica. Nu azi. Azi celebrez viața. O putem celebra oricând, pana la urma, fiecare zi e un dar excepțional, nu? Dar azi pentru mine s-a strecurat cu 16 ani in urma in calendar neprevăzut. De aceea a si fost copleșitor. Nu, nu doar din acest motiv. Ca orice începătoare, eram total nepregătită. Nepriceputa, necoapta. Tânara. Iar 9 luni, daca e sa fiu precisa, 8 luni si doua saptamâni, sau daca contorizez in termeni medicali, 38 de saptamâni, nu sunt suficiente sa te pregătești. Nu sunt suficienți 16 ani, de mai tarziu, te simti nepregătit in fata a ceea ce iti oferă multitudinea de posibilități cu care te poti confrunta. Iar manualul acela de folosire cu toate particularitățile necesare, nu s-a inventat inca. De atunci, de cand l-am privit cu coada ochiului contrariata:

– De ce e asa palid?!

Si:

„Deci el este! Aha!”, total îndoielnic gand, având in vedere ca mi se relatasera tot felul de experiențe, unde sentimentul matern primează.

Un scor Apgar prost si dintr-o data năvalnice gânduri negre. Teama. Realizare. Un dor necunoscut de a il cuprinde si alina. Instinctele se activau treptat, vagi. Nedumerirea era totusi prezenta. Ușurarea de a doua zi. „E bine, doamna. Il puteți tine in camera cu dumneavoastră!”

De atunci am tot invatat. In primul rând sa rezonez odată cu el. Sa ii identific trăirile, nevoile, emoțiile, chemarea. Erau primare, dar descoperirea pentru mine a fost uriașa. In paralel el m-a invatat lucruri inimaginabile. Despre mine, despre lume. Despre ceea ce înseamnă alcătuirea celei mai mici comunități spre care tindem toti. Familia. Învățam împreuna in ritm alert. Oboseala, neștiința, incăpățânarea, orgoliul, imi puneau piedici frecvent. Cu tenacitate micuțul ma aducea pe linia de plutire. A fost extaz si agonie. Am învățat iar. Am greșit iar. Instinctul matern lua contur.

Timpul a zburat. Nu este linear in amintiri. E un drum întortocheat, dar singular. Pentru ca e povestea noastra. Tot învăț. Am invatat ce înseamnă sentimentul matern, in primul rând. Am invatat cum sa primești un zâmbet, o neliniște, un tantrum, o copilarie, ceva lipsit de noima, si toate astea in cele mai primare sensuri. Nu ai cum altfel! Am invatat ce înseamnă sa apreciezi. Si cat de mult! Am aflati noi ramificatii ale conceptului de prietenie in cel mai inocent mod posibil. O lecție ce mi-a deschis ochii spre o cu totul alta direcție. Asocierea ei cu un cactus mic ce 10 ani dupa ce se odihnise pe biroul lui făra probleme. Pe care insista sa il ude săptămânal ani de-a lungul, chiar daca i se explica natura plantei din deșert. Explicația fugara atunci cand s-a îmbolnăvit cactusul subit ca ar vrea sa facă tot posibilul sa il salveze, pentru ca pentru el momentul cand a apărut in viața lui ca un mic dar din partea noastra a coincis cu consolidarea unei prietenii preșcolare. Primul prieten. Un memento drag. Am ascultat si am plâns in mine: eu niciodata nu am fost asa profunda. Nu am dat dovada de atâta sensibilitate. Toate acestea venind de la un adolescent care iubește sarcasmul, ironia subtila, are simtul umorului si prin natura specifica vârstei, emana cinism si indiferenta. E tăios uneori, alteori lipsit de griji, iti acorda atenție. Eu jubilez, mai exist inca pentru el!

Am învațat sa alerg dupa el. E greu sa ții pasul. Ai tendința sa rămâi in urma sau sa stai pe loc. Convins ca esti depășit de situatie. Te provoacă, stii?! Te scuturi repede si alergi cat te tine sufletul. Sa nu cumva sa pierzi ocazia, ritmul. Sa fii acolo, no matter what. Greșește, il ajuți sa repare, triumfa, il ajuți sa vadă care sunt roadele ce le poate culege. Il iubești in taina acum, nu poti sa iti mai dezvălui tumultul. Nici in casa, nici in public.

Te surprinde cu maturitatea si de multe ori te intrebi cine e adultul din poveste. Face remarci pertinente, de o inteligenta palpabila. Si are o idee despre cum merge lumea asta. In gand iti spui, „mergi înainte, dragul meu si țintește cat mai sus!” Repeți si cu voce tare, deși stii ca întâmpini rezistența. Ca de la orice copil ce crede ca el stie mai bine. Înveți inca o data de la el. Sa iti îmbrățișezi maturitatea, sa fii autoritar cand trebuie. Blând cand se impune. Sa iti asumi rolul. El uita câteodată si e nevoie de o reîmprospătare de memorie. Avem fiecare cate un rol. Nu l-am fi descoperit daca nu exista el. Cu alte cuvinte, apariția lui pe lume a dat tonul și-a atribuit cele mai bune roluri in care ne putem regăsi. Altele nici ca exista. Orice funcții am deține in vremurile astea care se tratează dupa titluri, acestea sunt cele mai demne. Pentru mine. Nu vorbesc in numele tuturor. Pentru ca e povestea mea. O poveste ce s-a vrut spusa.

E 3 Martie si seara tarziu am trăit un miracol…

Sursa foto: google (iOsho.co.in)

24 de gânduri despre „O extraordinară experiență

  1. M-ai emoționat foarte tare fiindcă… idem. Fiindcă de fiecare dată de zilele lor de naștere am o explozie de stări, emoții, sentimente. La mulți ani frumoși acestei bucăți din inima ta! Să fiți sănătoși și să vă bucurați unii de alții! Pup!

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

