Publicat în Ipostaze

Carnaval

Azi incepe vacanta de carnaval. E un aer amestecat pe aici. Nici iarna, nici primavara. Conduc prin oras si drumul e presărat de copaci inca goi, sumbri, de ploaie si nori grei. Cum drumul e lung traversez sezoane. Peisajul prinde culoare. Nori dramatici acum se arata la orizont ca desenați din creion peste cerul albastru. Pe stanga prind cu coada ochiului un copac inflorit. Flori roz vesele se scutura de stropii de mai devreme.

Daca vremea e indecisa, ma arat si eu nehotărâtă. Cand pun ochelarii de soare, cand ii scot.

E ora la care ies copiii dela scoala. Se sărbătorește carnavalul, prin urmare copiii de la grădinițe si scoli primare ies deghizați. Ultima zi de scoala. Zglobii. Merg aninati de mana unui părinte. Nici nu stiu daca sa imi reprim zambetul. Atat roz nu am mai vazut de mult. Ma dor ochii.

Baietii prefera mai degraba accesoriile pe care le pun in ghiozdan la ieșire. Iar cei curajoși abordeaza o statura dreapta conferita de statutul de supererou de o zi.

Fetițele chiar se cred prințese. Indiferent de varsta, naționalitate, proveniența sau statut social. Cele mici. Care inca mai cred. In povesti, in vise, in zâne. Cum spuneam, rozul e in voga. Mai sunt cateva in bleu-ciel. Nu ma pot abține sa nu ma intreb: unde s-a dus variația?! Ce e cu atata roz in atmosfera?! Inteleg totodata. Si la noi in casa cineva a crezut o vreme ca e Alba ca Zapada. Bine, a durat pana pe la 3 ani. Acasa isi trăgea rochia luata de la Disney peste hainele de zi. Refuza cu îndârjire rochiile fara o poveste in spate. Cu greu a acceptat si altele. Dar era musai sa fie aduse de peste mari si tari, cu mare efort si destinatie precisa. A fost si Cenușăreasa, Aurora, Tinker Bell si nu mai stiu ce alta zâna din sfere inalte (albastra). Cred ca se întețeau intre ele la gradi cine ce sa fie. Nicicum asa ceva nedefinit si roz. Acum se pare ca au ajuns la un consens: tot orasul sa fie roz! Si cate un contrast bleu vag ici colo in ton cu cerul.

E Carnaval si vremea e capricioasa. Se poarta roz si norii capătă nuanța lui spre seara. Copiii visează la zâne si supereroi cu venirea nopții. Iar parintii surâd pretios spre micuții adormiți de poveste.

Sursa foto: google images

8 gânduri despre „Carnaval

    1. Multumesc! Ma simt de 100 de ani cand mi se vorbeste cu dumneavoastră, imi permit sa il elimine, daca nu te deranjeaza ☺️.
      Sa stii ca cel putin prin jur, nu am vazut micuțe in rochii albe de prințesa/zâna. Probabil in magazine sunt rar accesibile. Ca nu imi explic. Doar daca ii croiesti tu. Imi amintesc ca mama ne-a croit din rochia eu de mireasa cand eram mici. Si sora mea fost zâna la serbare. Iar eu fulg de nea :). Fetița ta e cum era junioara noastra. Poate unde si influența fratelui mai mare. Era fie prințesa Disney, fie prințesa Leia din Star Wars, fie Jedi sau cavaler medieval. Dar deh, avea provocare.
      Zi frumoasa!

      Apreciat de 1 persoană

    1. Multumesc, Potecut! La noi sa fie mai putin roz. Dar sa ramana ceva totusi 😉!
      Vacanta asta e de obicei vacanta noastra de ski. Nu prea am stat aici sa explorez carnavalul. Cand stam, suntem băgați in proiecte acaparante ca altfel eram sigur pe schiuri. Deci nu stiu. In Franta si Italia in stațiunile de ski exista noțiunea de mardi gras. Seara e petrecere pe pârtie, monitorii de ski fac demonstrații spectaculoase cu schiurile, e muzica, e foc de artificii si vin fiert. Copiii se deghizează. Tot ziceam sa merg de Carnaval la Veneția dar imi depărtează gandul frigul de la malul apei. Nu prea ma încânta. Poate odata…

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

