Publicat în Ipostaze

Cornucopia

CornucopiaSe spune că e bine să nu te duci la cumpărături  pe stomacul gol. În mod sigur ar trebui să adopt și eu atitudinea asta și cât mai curând, dacă nu vreau să fac gaură în bugetul familiei. Cum aveam de furat un sfert de oră pe drumurile mele de azi, mi-am spus că ar fi cazul să mă opresc și eu la un shop pentru a lua o salată verde și niște cartofi, să am ceva de încropit pentru masa de seară cu ce mai am prin casă. Ajung rar prin zonă, așa că, ce mi-am spus eu, ia mai bine să merg la „turcoaică”, poate iau și niște căpșune, nu duce lipsă de ele în sezon. Patroana, cum se poate deduce, este o turcoaică afaceristă pur sânge, părerea mea, din ce am cules eu ca informații de-a lungul anilor. Zbir cu angajații, muncă din zori până seara chiar și duminica, produse din cele mai bune, scumpe ca naiba, dar nu reziști tentației, este…cornul abundenței prin definiție. Știe să-și țină clienții!

Și nu am rezistat. Am plecat de acolo încovoiată de greutate până să ajung la portbagajul mașinii. Pepene galben, eu nu mănânc pepene decât o dată pe an, se pare că a venit momentul… Ah ce variație are la mango! Mango dulce, mango ieftinit (oare de ce?), mango din Spania, ah nu, pe mine mă atrage irezistibil mango ne-ațos. Din Burkina. Unde o mai fi și asta prin Africa pe undeva. Ha, dar sunt venite par avion. Uite ștampila! Adică? Adică au venit repede si cine știe, au șanse să nu fie stropite cu pesticide cu carul ca să reziste la transport. De teamă că mă scumpesc la tărâțe și ieftinesc la făină, m-am oprit fix la cel cu prețul „par pièce” de numai 5,98€.

Căpșune…căpșune – iau doar o cutie azi, ca sa nu zică lumea că sunt cheltuitoare. Dintr-o dată îmi amintesc, aseară mi-a zis juniorul că ar mânca mere Granny. Nici o problemă, dar lângă merele verzi stau frumos merele mele preferate: Starkrimson. Hai să iau și 4 dintre ele. Nectarinele galbene, pe cele albe le pot ignora, nu pot trece neobservate, ia uite la ele ce culoare apetisantă au!

Toate astea numai pe trotuar unde își etalează o parte din marfă, loc în care te îmbie arome și culori de tot soiul. Intru în magazin. Deja mă simt ca în paradis. Îmi fac cu ochiul până și legăturile de mărar și pătrunjel. Între timp sună junioara ce mă aștepta în mașină:

-Mama, ia și cascaval din ăla bun! Iau, că îmi amintește de Romania…

Dar de ce am intrat?! Evit chemarea mărarului, oricât m-am chinuit să-l introduc în repertoriul meu, nu văd la ce mi-ar folosi zilele astea. Of, da, salata… Parca merg și niște ridichi. Cartofii, unde sunt cartofii?! Ah, banane! Musai, că merg la cafea dimineața și nu mai am deloc. Pe drumul spre casa de marcat trăgeam cu greu coșul plin după mine, când, le văd! Curmale! Curmale, cum să nu îi iau eu lui D curmale. Ce vin așa de des pe aici?!  Uite, scrie în dreptul lor pe o bucată de carton: „cele mai bune curmale din lume – 19,99€” (pe verificate, data trecută am constatat că parcă erau culese din rai), mda…și prețul unui kil e pe măsură. Lasă, că iau doar câteva sute de grame…

11 gânduri despre „Cornucopia

    1. Cum sa arunc! In general nu arunc mancare. De exemplu am mancat ieri un mango vested ca sa fac loc in cosul cu fructe celui nou. Altfel, sunt calculata si deloc excesiva. Doar cand sunt flamanda se pare as umple cosul cu de toate :)).

      Apreciază

Lasă un răspuns

