Publicat în De-ale Karamelului, Ipostaze

Probabilitate

Frig. Frig tare azi. Sub minus dimineata, acum s-a inmuiat putin. Soare insa cat cuprinde. Daca stai la cald si privesti pe fereastra, te poti imagina cu usurinta intr-o zi de vara. Intensitatea albastrului, cativa norisori, asa mici ca e musai diminutivul, la orizont, daca ignori hainele groase de iarna de pe tine, chiar e o probabilitate mare sa visezi la … mare. Eu sigur.

Asa. Hotarat imi beau cafeaua de dupa masa pe terasa in gradina. Trag scaunul in plin soare, K ma acompaniaza. E nelipsit, cum deschizi usa dinspre gradina. Nu am prea mare chef sa trag si masa langa mine, asa ca linistita imi asez cana de cafea pe jos, langa picior. Imi trece vag prin minte ideea ca ar putea-o rasturna K. Alung gandul. Cate sanse sunt?!

Nici nu mi-am tras un pulover pe mine. Îmbietor, soarele ma sedusese. Sunt si in negru îmbrăcată, nu se spune ca negrul atrage caldura? Răsfoiesc relaxata paginile Internetului citind una alta. Ascult muzica, e musai in asa zi frumoasa! Ma distrage K vesel nevoie mare ca in sfarsit, petrec si eu mai mult timp in curte cu el. Pana la vara nu plănuiam asa ieșire. Prea sunt friguroasă. Imi arata mingea. Vreau sa ma veselesc si eu mai mult, stiu ca daca il vad pe el zglobiu, sufletul imi rade. Nu ezit si i-o arunc.

O perioada suntem doar in acest ritm: iau o gura de cafea, ma aplec sa o las jos, mai citesc doua rânduri, timp in care spun mecanic, „adu’ mingea K!”. El aduce, eu aplec un ochi sa o iau de lânga picior, o azvârl si o luam de la capat. La un moment dat constat ca mingea e adusă amenințător de aproape de cafea. Pentru ca ziua mea e frumoasa, nu v-am spus, ridic din umeri cu indiferenta. Hai ca nu poate ateriza chiar in cana! Ignor si aceasta probabilitate.

10 minute mai târziu. Aud si vad in acelasi timp un pleosc! Direct in cana mea de cafea. Despre religiozitatea cafelei la mine am mai povestit. Nu imi vine sa cred ca efectiv ceea ce era prevazut chiar s-a întâmplat! Ne uitam amândoi, eu de sus, el de jos cu aceeași uimire in priviri. La el se adaugă si dilema: cum o scot eu de aici acum?! Eu refuz sa imi stric ziua, vorba aia,  vezi jumătatea plină a paharului etc.. Nu-i bai, a rămas doar un pic in cana. Daca vreau, imi mai fac una.

Las imaginile sa explice reacțiile lui K. A fost delicios. Cred insa ca a găsit băutura mea de care nu ma dezlipesc, deloc delicioasa. Tenacitatea nu ii lipsește totusi.


  

„Uraa! Am luat-o. Dar ce dezamagire, e amara toata!”

 

10 gânduri despre „Probabilitate

Lasă un răspuns

