Publicat în Ipostaze, Monik sau d-ale mele..., Verba volant...

Normalitatea zilei


Ninge. Prima ninsoare din an. 21 Noiembrie. Ai zice că acesta e evenimentul central al zilei. Ei bine, nu e. M-am culcat târziu, cu gandul că nu-i nimic, a doua zi oricum dorm cât vreau. Somn dens, fără amintiri de peste noapte. Mă trezesc pisicindu-mă cu răsfăț. Mă imaginam pregătindu-mă deja pentru ieșirea din seara asta, la petrecerea dată de niște prieteni dragi. Așteptam încă în pat cuminte să se facă cafeaua când am auzit un bing. Doua.. Trei. Ce o fi? Am căutat telefonul pe noptieră, nimic pe ecran. Am căutat ceasul ce mă trezește în timpul săptămânii, era dezactivată alarma. Ah, mi-am amintit, am o setare pe tabletă, ca să pot urmări o discuție ce o duceam cu câteva prietene. Ecranul plin. Printre rânduri, cu ochii încă  adormiți am reușit să adun niște informații: alerte de gradul 4, magazine închise, mijloace de transport sistate, se anulează sau nu petrecerea de diseară? Iar am mers la culcare făra sa stiu ce se întâmplă! Somnul mi-a fugit subit. „Iubire, am strigat din dormitor, auzi că nu e bine în Bruxelles! Și eu care mă dezmeticisem doar cu o singură grijă: ce să îmbrac diseară! Am încercat să mă țin departe în ultima săptămână de evenimentele ce au copleșit Europa și în special pe vecinii noștri francezi. Nu pentru că sunt de piatră, ci pentru că în felul meu, refuz să mă las dominată de sentimentul de frică. Ah, da, recunosc, sunt panica întruchipată în momente rare de criză, dar acum decisesem cu raționalul foarte alert să controlez altfel lucrurile. Nu spun că nu am privit cu un oarecare grad de suspiciune în jur cât am umblat prin oraș săptămâna întreagă, că nu am scanat din când în când intrarea să văd cine apare în cafeneaua unde îmi iau cafeaua de dimineață cu prietenele, că nu m-am întrebat dacă nu ar trebui să ridicăm problema (ca părinți) legată de securitatea din școala copiilor, care dupa părerea mea se află într-o zonă expusă. Am facut toate acestea. Dar nu mi-a trecut prin minte să mă întreb dacă să ies sau nu din casă.

Între timp, după un mic (sau mare) sondaj, prietenii au decis să mute petrecerea de la restaurant acasă. S-au anulat concerte, competiții sportive, seminarii și cursuri universitare. E normal nu, să fim prudenți. Să nu provocăm  și mai mult iminența. Dacă m-aș lăsa acum acaparată, nu aș observa că ninge. Ninge cu fulgi mari, de poveste, ce refuză să se aștearnă. În contact cu solul se topesc. Dar ce joc frumos duc fulgii aceștia în aerul rece! Ceva îmi spune că orice ar fi, nu vreau să renunț la normalitate. Ne ferim cât putem de ea și totodată tânjim după ea când suntem în momentele rare ce ne scot din rutină. Mă intreb amuzată: acum merge zicala aceea cu <țara arde și baba se piaptănă>?! Cam așa mă simt: ușor vinovată. În ciuda acestor pericolelor iminente ce pot sau nu pot împresura orașul, eu tot m-am oprit și m-am întrebat: și diseară cu ce mă îmbrac? Aleg să trăiesc cu teamă, să renunț la a găsi bucurie în lucruri simple sau las imperiul fricii să mă  domine? Dacă aleg ultima opțiune, am un gust amar parcă. Nu asta vor? Nu le dau cu prea multă ușurintă ceea ce își doresc?! M-aș simți meschină, dacă nu ar predomina acest ultim gând.

Petrecerea a fost relocată într-un mediu mai calm, mai sigur dacă vreți. Eu am ales să mă bucur că îi pot sărbători azi, alături de cei dragi lor. În siguranță nu suntem niciodată, ne amăgim ușor însă că suntem. Așadar nu o să încep acum să cedez o parte din mine. Să fiu prudentă, da. Să evaluez situațiile, da. Să mă îndoiesc de anumite fapte, da. Să nu cred într-o lume perfectă, da. Dar sa renunț să las viața să meargă înainte, nu.

Ninge. Ninge cu spor, deși nimic alb nu se așterne pe asfalt. Dar câtă frumusețe în acest simplu gest al naturii!

5 gânduri despre „Normalitatea zilei

Lasă un răspuns

