Publicat în Călătorii, Fotografii, Verba volant...

Promontorii gri, promontorii able

1MT_9829Jurnal de călătorie
Ziua 1
Drumul
Am plecat de acasă peste weekend. Ieșire nepregătită care ca si altele de gen, m-a speriat din start. Ca atunci când am plecat la New York. Am realizat că nu distanța mă aduce în această stare, ci spontaneitatea deciziei. A fost un weekend la mare ușor forțat. Lucrările din casă ne-au izgonit de acasă. La propriu. Nu aveam deloc chef să ies. Dar totuși undeva, tentația de a călători iar, mă atrăgea irezistibil.
Când pleci pe fugă, tot vacanță se numește, nu? Ne-am adunat bagajele în grabă, am aruncat tabletele într-un rucsac, ne-am urcat în mașină și duși am fost.
Cum spuneam în alt post, am și eu un task la drum. Acela de a întreține atmosfera. Acum copiii sunt mari și își văd de ale lor în spate, K doarme dus la picioarele mele, îmi rămâne doar să vorbesc din când in când. Dar nici la asta nu-s bună. Așa că mă las furată de peisaj.
Prin Belgia peisajul este static și ajung sa mă plictisesc repede. Ca si in Germania. De câte ori traversăm țara asta, mă fură somnul invariabil. Verde cât cuprinde, vaci sau cai păscând. Si cam atât. Sau mă iau gândurile. Planuri de stabilit, atunci le fac, liste de cumpărături, o idee de scris, toate se derulează pe rând in minte. Dar și asta durează cât durează, apoi obosesc.
Mă las prinsă într-un joc. Care nu îmi place, dar de care nu pot scăpa. Pentru că e ca un obicei prost și iritabil ce tot revine. Îmi propun să nu o fac, dar ochii refuză să asculte. Citesc ce scrie pe fiecare camion ce îl depășim. Numele firmei, reclame, toate îmi intră involuntar în cap. Uneori chiar zâmbesc. Azi am citit: taxi pentru cai. Pai ce, caii nu au nevoie de taxi?!
Ah da, și în plin trafic, pe banda din dreapta, un taxi new-yorkez, pe autostrada belgiană. Yellow cab :). Out of duty totuși :)).
Când nu mai am ce privi în jur, somnul se instalează cu obstinență deși știu că D ar prefera să mai povestim.
Nu plec niciodată în vacanță odihnită. Dar cine pleacă?! Că nu am mai simți nevoia. Si vreau nu vreau, ochii mi se închid. Cred că postura mă dă de gol de fiecare dată, în ciuda faptului că încerc să camuflez somnul sub ochelarii de soare, mă prinde 5 minute mai târziu: „Dormi?!” „Cine, io? Nuuu! Nu dormeam.”

La fermă
Am rezervat un b&b la o fermă din nordul Franței, „La Ferme du Grand Air”. După o încercare nereușită de a găsi o disponibilitate pe coasta belgiană, am ales o destinație mai îndepărtată. Nu e ușor sa pleci de acasă cu cățel, cu purcel. Si sa fie și acceptați pe unde ne cazăm…
Până să ajungem, am fost convinsă că mergem la marea Nordului. Poate și de aceea eram lipsită de entuziasm. Marea asta e urâtă, nu e drăguț ce spun, dar asta e. Păcat de plajele largi, nisipul fin si dunele mângâiate de vânt. Că marea mereu tulbure, neprimitoare, extrem de rece, este realmente nespectaculoasă. Pe drum fac un comentariu legat de asta și mi se comunică: „Noi mergem la Atlantic.” A bon, păi de ce nu spui așa! Dintr-o dată perspectiva s-a schimbat. Are ceva Atlanticul ăsta, fie la nord, fie la sud, la mai cald sau mai rece, este o încântare pentru ochi. Nu mai sunt așa mohorâtă. Oricum, am prins deja gustul mini vacanței ce se proiecta la orizont.
Am ajuns la b&b undeva după 4 p.m. . Nu am fost foarte impresionată de camera cu etaj, mare cât sa ne acomodeze decent pe toți 5. Decentă, ăsta era cuvântul. Nici prea prea, nici foarte foarte… Paturi curate, asternuturi bine apretate, in acelasi timp o pânză de păianjen uitată într-un colț si o baie modestă, curata, dar…avea nevoie de ceva imbunatatiri. Ce vrei, eram în mijlocul lui nicăieri!

1MT_9991Un nicăieri verde și liniștitor altfel. Cât vedeai cu ochii, dealuri îngrijite si spații largi, vesele. M-am întrebat de ce oare era cotată pensiunea așa bine pe toate site-urile de rezervări de vacanțe?! Apreciată la cote înalte și aleasă și nu știu ce destinație în nu știu ce an.
Am înțeles a doua zi. Altceva a fost cu micul dejun. Proprietarul serviabil, disponibil, amical, săritor ne-a răsfățat copios la o masă exceptional amenajată,cu produse imbietoare, încât am uitat imediat că eram ușor nemulțumită. Am avut un tête à tête, ca sa zic așa, masa noastră fiind chiar lângă bucătărie, singura din încăpere. Ne-am simțit ca acasă. Mai bine! Că acasă nu ne pregătește nimeni cu așa sârg și bunăvoință masa de dimineață. Coș cu fructe de sezon, croissant și pain au chocolat, cafea aburindă și servită iar cum se golea cana, lapte cu cacao pentru copii, iaurt, unt de fermă, dulceață etc. .

Ziua 2
Les Deux caps

Le resto sur la plage

1MT_9947 1MT_9953 1MT_9861

Côte d’Opale

Cap Gris si Cap Blanc
Dacă ajungi vreodată în regiunea Pas-de-Calais trebuie neapărat să îți faci timp pentru a bate cu piciorul Coasta de Opal și desigur, aceste 2 promontorii. Drumul de coastă este spectaculos și cu mașina, dar dacă ai noroc de vreme bună, experiența capată alte valențe când le străbați pe jos.
Când ești sus, deasupra oceanului, pe stânci albe bătute de vânturi, când pășești pe nisip alb și vast dacă e refluxul, când străbați verdele fraged, întreținut de briză, ce se contopește cu albastrul apei și cerul senin, iar daca vizibilitatea este bună ai toate șansele să vezi în depărtare coasta Anlgiei învăluită in azuriul apei.

Totul e o poveste în culori vii. De altfel, imaginile culese de la fața locului vorbesc de la sine.

1MT_9997 1MT_9678 1MT_9532 1MT_0044 1MT_0029 1MT_0009 1MT_00231MT_9737 1MT_9824 1MT_98121MT_9822 1MT_96941MT_9858 1MT_98561MT_9831 1MT_9792 1MT_97561MT_9396 1MT_9393

10 gânduri despre „Promontorii gri, promontorii able

      1. Departe de mine intentia asta! Indigestia bat-o vina ce ma tine la pat azi a facut sa imi fac ordine prin blog, ba chiar mi-a dat ocazia sa imi fac si nitica reclama pe feisbuc :)). Ca nu ajungeai tu in Delta datorita mie asa curand 😉

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

