Publicat în Monik sau d-ale mele...

Rochița de vară

Women-Summer-Vest-Dress-Sexy-High-Street-Fashion-Cut-Out-Open-Scallop-Back-Pleated-Clubwear-Party„-Mama, cum este azi? Cu ce mă îmbrac?”, m-a strigat dimineață fata din camera ei. Sunt meteorologul de serviciu matinal. In fiecare zi, amândoi se informează de meteo-ul zilei la mine. Prima grijă când mă dau jos din pat cu ochii închiși încă de somn, este sa verific telefonul pentru vreme. Ei, nu chiar prima, ca in mintea mea arde alta, sa dau drumul la mașina de espresso, dar pe drumul spre ea consult invariabil aplicația de <Weather Brussels>.
„-Azi sunt 32 de gradeee…”, țip eu din bucătărie.
A venit vara. Da, știu cam tardiv ar spune unii mai răsfățați de situații geografice mai bune, dar voilà ca a ajuns si la noi in nord.
Ce înseamnă asta pentru necunoscători? Dacă m-aș lua după umorul belgian, v-aș spune ca el: „Ce bine, anul ăsta vara a picat in weekend!”
Înseamnă ca toate doamnele, inclusiv tinerele noastre odrasle de sex feminin, și-au scos rochițele din dulap. Cel puțin la noi la școală. Care mai de care mai elegante, mai vaporoase, mai colorate, mai vesele, mai estivale 🙂 . Si da, sandalele, neapărat, sandalele cu toc. Aici oamenii (femeile in special) au simț practic dezvoltat, in mod normal nu prea vezi pe stradă decât jeanși si teneși. Dar azi, azi de la prima oră a fost un festival. Eu in modestia mea mă simțeam obișnuită, mai am scăpări „girly”, așa ca nu ma vedeam ruptă din cotidian.
Nu contează ca nu ai timp sa te oprești pe o terasă pentru o cafea, ca îți petreci toată ziua ascunsă după volan sau in casă, adăpostită de privirile trecătorilor. E vară!!
Fetele se grăbeau sa treacă poarta școlii cu fustițe fluturând in vânticel, mamele, pășeau demn si cu mare atenție pe piatra cubică, mare provocare vă spun din experiență, când nu ești pe teren stabil si cocoțată pe câțiva centimetri de tocuri. Întorc capul pe celălalt trotuar, tinere si doamne de toate vârstele pășeau agale spre metrou in rochiile lor cele mai frumoase. Și defilarea continua…
Înțelegeți, asta înseamnă ca a venit vara la Bruxelles. Stăm tot anul si tânjim după acest moment pândindu-l vigilente, cu rochia ideală deja pregătită in minte pentru o astfel de zi. Ce dacă avem de alergat toată ziua? Ca nu cadrează cu sarcinile zilei? E musai sa fim in rochie, ca nu se știe dacă evenimentul va fi singular sau nu! Si ne scuturăm de toropeală, ne dojenim una pe alta când ne scapă un „aoleu, da’ cald mai e!”, ca doar nu am așteptat atâta vreme anotimpul preferat de multe, ca sa ne plângem cum dăm de căldură. Si profităm, coborâm de la volan cât si pentru o convesație de 5 minute, numai sa ne etalăm si noi volănașele, umerii golași si pliurile fustei.
A venit varaaa! Dragi doamne din Europa nordică, să ne bucurăm!

Sursa foto: google images

7 gânduri despre „Rochița de vară

  1. Vă înţeleg, doamnelor. Noi stăm mai bine dar parcă to nu mai e vara-vară nici aici. Eu mi-am pregătit o rochiţă pentru ieri dar am avut avertizare de vreme rea aşa că am schimbat foaia. Şi a plouat cât să ude puţin trotuarul şi asta după ce-am ajuns acasă…
    Îmi imaginez ce aer de sărbătoare a fost pe la voi. 😉

    Apreciază

    1. 35 de grade in final. Știi tu, cu atmosfera aia in care stai răsfirată si răsufli: „căldură mare, bre!” Dar nu ne-am dezmințit, am stat frumos in rochițe până la capăt când a venit furtuna :). Ceva tipic aici dupa o zi toridă.

      Apreciază

      1. Ei, lasă, asa ai mai stârnit o amintire frumoasă. Tot acasă făceau ai mei pe vremuri…
        In ciuda principiilor mele, am cedat la o Coca cola rece pe la 3 după-amiaza 🙂

        Apreciază

Lasă un răspuns

