Publicat în Ipostaze, Monik sau d-ale mele..., Verba volant...

Dimineata imi apartine

pathwayDoar eu si natura. E un sentiment aparte sa simt ca ceva atât de măreț îmi aparține in totalitate. A nu se înțelege ca aștept cu anticipare momentul, dimpotrivă, duc o lupta asiduă in a ma motiva sa ies de indata ce mi se cere. Odată convinsă ca nu mai pot amâna, undeva dupa 9:30 a.m. îmi fac apariția. In weekenduri e moleșeala obisnuita ce nu îmbie lumea sa iasă așa matinal.
In timpul săptămânii, e deja târziu si cei ce au obligația sa iasă sunt iesiti de mult. Suntem doar noi 2. El își vede de ale lui, la nivelul ierbii, eu devin atenta la ce este împrejur. Undeva in depărtare se aude zgomotul străzii, vuietul înfundat nealterand zumzetul firesc al naturii. Te împresoară. Păsări de tot felul zgomotoase si agitate forfotesc prin tufisuri, tipa strident ciorile in depărtare. Avem si pescarusi care probabil se simt in largul lor pe aici, la orele dimineții. Ei sunt cei mai galagiosi, dar nu deranjează, te fac sa devii alert, viu. Iarba freamătă, frunzele foșnesc, un alt câine latră in depărtare. Soarele e răsărit de ceva vreme, dar e lipsit de putere, deși intens pe alocuri, unde nu e umbra, ii poți simti zimții aspri. Dar e ceva in lumina aceea intensa ce te face sa inspiri adânc si sa multumesti in sufletul tau cuiva, oricui, pentru acest început de zi. Parculetul ce alta data e plin de chiraieli de copii, acum e gol, il înconjuram in liniște si o apreciem. Din când in când mai apare câte o persoana însoțita de un patruped insa tacit ne evitam, dimineața nu e loc de conversații amicale sau schimburi de cuvinte fără rost. Ne respectam spațiul si ne spunem in gând ca la plimbarea de seara ii putem lăsa sa se joace împreuna.
Deși nu vin in așteptarea lor, am învățat sa apreciez aceste momente din zi si sunt recunoscătoare ca pot participa activ la ele.
La vita è bella!

Lasă un răspuns

