Publicat în Călătorii, Ipostaze

Periplu portughez partea a 6 a

Porto, a doua zi

1MT_3952Dupa un somn odihnitor si un mic dejun frugal compus dintr-o cafea, cateva prajituri de nata portugheze si niste fructe cumparate cu o o zi inainte de la un mic magazin de cartier, am iesit la intalnirea fixata cu prietenii nostri. Erau deja urcati admirand peisajul, in Tores dos Clérigos ce domina intreg orasul, un turn iconic al unei biserici baroce. Stiam ca nu m-ar tine inima sa fiu atat de sus, asa ca am renuntat la ideea de a-l vizita si noi.

1MT_3947

Ceva mai tarziu ne-am lasat ademeniti de forfota orasului, colindand strazile lui pline de vuiet, soare si turisti. 1MT_3949 Am intrat in cateva magazine in cautarea unei brose pt A., ne-am oprit in drum sa ne tragem sufletul ca sa putem admira cate o fatada ornata cu azulejos, ca apoi drumul sa ne scoata catre Estação de São Bento, celebra gara care prezinta in desene minutios realizate din aceasta faianta albastra, scene din istoria Portugaliei.

Pasii ne-au purtat mai apoi spre o piata locala mare, ingrijita si bine amenajata unde ne-am pierdut vremea cautand palarii de soare si vin de Porto. 1MT_3989

Pe lista noastra mai aveam cateva obiective recomandate de Luis.1MT_3960 Am ales sa mergem mai intai la remarcabila cafenea Majestic pentru o binevenita gustare si o cafea bineinteles. 1MT_3981 Majestic café m-a trimis cu gandul la Carul cu bere din Bucuresti. Este o cafenea cu multa istorie in spate, care releva ochilor o ambianta culturala si o arhitectura de tip Art Nouveau.

beautiful-bookstore-world-porto-lello-irmao-3-565x280

Urmatorul obiectiv de pe lista a fost libraria Lello & Irmão, considerata de experti ca una din cele mai frumoase librarii din lume, care isi merita renumele cu adevarat. Arhitectura este speldida si impozanta. (Cele 2 fotografii nu imi apartin, libraria impunand o regula stricta in ceea ce priveste folosirea aparatului fotografic in interior). beautiful-bookstore-world-porto-lello-irmao-2-565x280

Zi lunga de vara, un alt popas l-am avut la ocean. Am luat tramvaiul numarul 1 care merge de-a lungul râului, pana la Atlantic. Calatorie inghesuita, nici nu ne imaginam ca la intoarcere va fi si mai rau.

Ultima statie, Passeio Allegre, se afla in apropierea locului unde râul Douro intalneste Atlanticul. 1MT_4044Frumos peisaj, neclintit si marginit de cartiere rezidentiale elegante. Plajele nu sunt din cele mai spectaculoase in aceasta regiune, nu as recomanda vacanta la mare in Porto, dar poate fi o escapada de recunoastere interesanta. 1MT_4057Cum ora pranzului era deja trecuta si copiii dadeau semne nelinistite de foame, am incercat sa gasim un restaurant care era pe lista noastra. In determinarea noastra de a-l descoperi ne-am aventurat pe strazi de tot felul sperand sa ne iasa in cale. Am cerut  indicatii, am fost convinsi ca suntem intelesi, am fost convinsi si ca am inteles indicatiile localnicilor, insa nu am reusit sa dam de el. Doua ore mai tarziu, dupa cateva incercari nereusite, ne-am lasat pagubasi. Am avut niscai tentative cand ne-au iesit alte restaurante in cale,  dar fie nu mai erau deschise, fie nu ne atragea ce aveau in meniu. Ne-am indreptat resemnati spre statia de tramvai si ne-am incercat norocul in oras. Inghesuiala din tramvai ne-a determinat sa coboram o statie mai devreme, chiar langa Zona Ribeirinha unde restaurantele turistice ne-au intampinat galagioase. Am mancat bine desi nu ma asteptam.

IMG_3555_2Seara se anunta frumoasa si nu simteam nevoia de a ne retrage pentru a impacheta bagajele, cum a doua zi ne astepta drumul cel lung, pana in sud, spre Algarve. De la malul apei, am urcat agale spre Ribeira, cartierul nostru elegant si ceva mai calm decat restul orasului. Pe strada Rua das Flores ne-a iesit in cale un bar-restaurant, Cantina 32 – decor urban unic, ce ne-a intampinat cu un aer deosebit. Am comandat cate un vin de Porto pentru adulti si cate un fresh de portocale pentru copii. Stilul industrial-elegant, lumina difuza, peretii din beton neamenajat, usile uriase dintr-un lemn masiv nefinisat, decorul minimalist – cateva carti cu coperti din piele, o masina de scris, cateva plante si vase de lut – toate acestea ne-au indus o stare de relaxare ce ne-a ajutat si mai mult sa ne integram in atmosfera locului.

Sfarsit exceptional in Porto, oras cu alura zvelta, aparte, ramas viu in amintirea noastra… A doua zi ne-am strans bagajele grabindu-ne sa venim in intampinarea oceanului Atlantic ce scalda sudul pitoresc al Portugaliei.

1MT_4023

Curand si ultima parte…

13 gânduri despre „Periplu portughez partea a 6 a

    1. Doamne, Oana, ma flatezi si imi face onoare aprecierea ta! Cred ca ti-am mai spus… Nu m-am gandit ca sunt demne de o carte, nici prin cap nu mi-a trecut.Eu sunt un calator marunt, sunt altii care au vazut mai multe decat mine. Daca iese planul si in vreo 10 ani numai asta voi face, atunci cine stie, o iesi si de o carte… Asa, la batranete ;).

      Apreciat de 1 persoană

      1. Am spus doar ce-am gandit, serios… Ai mult talent, scrii cu suflet, iar finetea detaliilor nu e apanajul oricarui turist. Ca sa nu mai spun de poze, care sunt un adevarat regal. Eu astept cartea! 😉

        Apreciat de 1 persoană

      2. Iar eu iti multumesc! Sa stii, ca sa nu crezi ca ma alint, sau sa creada altii, si ca vroiam sa te provoc la complimente suplimentare. Ca in tine am incredere. Mai greu e cu increderea in mine :). Tu esti ca o zeita coborata printre muritori, normal ca iti sorb vorbele 😉. Cand te-am descoperit in lumea asta mi-am zis: cum doamne iarta-ma nu am dat de ea mai devreme?! Habar nu aveam ca erai la inceputuri. Fara articolele tale, ziua e mai terna. Zau! Esti ca o gura proaspata de aer, ca un P.G. Woodhouse daca vrei, cu Jeeves al lui. Unul modern. Normal ca ma simt flatata :).

        Apreciat de 1 persoană

      3. Acum, ca sa ti-o spun p-a dreapta, parca vorbesti despre mine. La capitolul incredere in propria persoana stau si mai prost… Ce sa fiu, sora mea, daca e sa vorbim despre personaje mitologice, parca ma regasesc putin in Gorgona Medusa – dar si acolo doar la freza. 😀
        De cand am blogul asta (de 7 luni doar), am descoperit muuulti oameni talentati si cateodata mi-e ciuda ca va dau doar un amarat de like, dar pur si simplu nu-mi gasesc cuvintele. Si voi sunteti gura mea zilnica de oxigen, chiar daca uneori nu stiu s-o arat. 🙂 ❤ you!
        P.S. Sa-ti mai zic ca-l iubesc pe Mr. Jeeves? 🙂

        Apreciază

      4. :)) Medusa, auzi!! Inteleg ce spui, traiesc acelasi sentiment, cum spui, sora sa imi fii si nu semanam asa tare.
        Ba o arati, ca emani caldura si ai prezenta de spirit, cel putin eu asa simt..Nu stiu restul… Love you back! 🙂
        Nu stiu de ce, dar deja stiam ca il cunosti si iubesti pe Jeeves. Ca sa vezi! 😉
        Un P.S. si de la mine: Uneori am impresia ca intersectez oameni rari si mi-e ciuda ca viata ne tine totusi la distanta. Faina prietenie am avea!

        Apreciat de 1 persoană

      5. Pai eu zic ca avem deja! La un moment dat, drumurile noastre or sa se intersecteze si in real life, pot sa pun pariu. 🙂
        P.S. Mai lasa scrisul ala macar pana maine („Scripta manent” e wow!), ca am niste trraduceri de facut si nu mai pot sa plec de pe blogul tau, zau! Na, si-acum ma ucise si Fata Vesela… Rad pe-aici ca tuta. Lasati-ma sa munceeesc! 😀 O sa ajung sa traiesc din pomeni daca ma dau astia afara! 😀 😀 😀

        Apreciază

      6. Stii cum se spune: daca iti doresti suficient de mult, se intampla! Mie imi cam merg dupa trendul asta lucrurile :).
        Gata, m-am oprit, ca cer copiii demancare. Azi a fost conced pe aici si ma simteam oarecum ca in vacanta, dar maine e zi de lucru/scoala. Hmmm..
        Multumesc!
        Spor la tradus!
        Si eu radeam pe aici tot singura la postul Fetei vesele (eu vreau sa stiu ce replici de agatat a primit ea, ce zici, ne spune? Sa radem si mai mult…) :-))

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

