Publicat în Călătorii, Ipostaze

Periplu portughez partea a 3 a


1MT_37023. Coimbra – oras universitar

1MT_3444Urcand in continuare pe coasta, spre Coimbra, am lasat in urma cetatea medievala.  Cum planuiam sa vedem cat mai multe locuri noi, am facut o oprire de cateva ore in Nazare, sat pescaresc simpatic, cu o plaja larga, nisip auriu fin si restaurante cu specific local.1MT_3472

Zi vantoasa si ocean agitat, a fost o idee buna sa pastram la indemana cate o vesta usoara, sa ne protejam de prospetimea brizei. 1MT_3501Ne-am plimbat de-a lungul plajei, am intrat cu picioarele in apa rece, copiii s-au lasat stropiti de spuma marii, am facut o sedinta foto lunga. IMG_3404_2

Ceva mai tarziu am admirat localnicii care intindeau peste la soare – bacalhau – dupa care am renuntat sa mai pierdem vremea sa mancam in imprejurimi si ne-am reintors la drum spre vechea capitala a Portugaliei.1MT_3542

Ajunsi la hotelul bine situat in centrul istoric, ne-am cazat, ne-am „refresizat”, vorba junioarei, dupa drum, apoi am iesit sa mancam de pranz la un restaurant italian din apropiere.

1MT_3623

1MT_3620Coimbra, loc usor delurit care se odihneste pe malul râului Mondego, este arhicunoscut ca oras universitar, destinatie spre care ne-am indreptat si noi agale, cu multe opriri pe strazi intortocheate, mai largi sau mai inguste, admirand arhitectura cladirilor si animatia zilei din Baixa- downtown pentru americani.1MT_3606 Opriti intamplator langa biserica São Tiago din Praça 8 de Maio, pentru a ne cerceta harta turistica, am avut ocazia sa asistam la un cor ad hoc, pe treptele bisericii, format din studenti. 1MT_3682Nu stiu semnificatia exacta a acestui eveniment, dar stiu ca acest oras are obiceiuri academice si ceremonii specifice locului, neintalnite in alte regiuni din Portugalia, acestea nefiind cazuri izolate, sunt manifestatii studentesti care au loc de-a lungul verii, in diverse puncte cheie din oras, pentru a promova si preserva traditiile locale.

Universitatea, una din cele mai vechi din lume, sigur cea mai veche din Portugalia, dateaza de pe la sfarsitul anului 1200. Piata centrala interioara arata spectacular, greu ne-am dat dusi din curtea larga si primitoare.

1MT_3626Am vizitat biblioteca Joanina, care ne-a oferit privirilor carti dinainte de 1800, impecabil intretinute. Ni s-a povestit ca, dupa programul de vizite, mesele sunt acoperite intru totul, pentru a fi protejate de liliecii care se aciuiaza in biblioteca, cum anumite barne de sustinere ale cladirii lasa loc de trecere pentru ei. M-am scuturat infiorata de groaza gandindu-ma ca era trecut de dupa amiaza si dumnealor puteau considera ca este deja momentul sa se instaleze in grota lor frumos amenajata. Imi si imaginam cu disperare unul agatat cu ghearele in parul meu. Nu s-a intamplat nimic de gen :).

1MT_3654

Zi lunga de vara, ne-am perindat in continuare prin oras si am mai facut o serie de fotografii. 1MT_3662Dupa multe deliberari, am ales sa incercam pentru cina un restaurant local, iar seara tarziu am mers la un concert live de muzica fado, tipica in aceasta regiune. A doua zi dimineata, dupa micul dejun inclus, ne-am adunat iar valizele fiind pregatiti sa ne continuam periplul maiestuos prin tara. Directia Aveiro.

1MT_3552

Urmarea in curand…

4 gânduri despre „Periplu portughez partea a 3 a

Lasă un răspuns

